Fitnesa etiķete

Šie vienkāršie ieteikumi padarīs jūsu nodarbības patīkamākas!

Liela nozīme ir pareizam apģērbam un apaviem!

Izvēlieties treniņtērpu, kurā jutīsieties ērti un, kas netraucēs vingrot, nespiedīs, nebūs par lielu un neradīs problēmas ar pogām, āķīšiem, lentītēm vai rāvējslēdzējiem. Izvēlaties apģērbu no materiāla, kas labi uzsūc sviedrus.
Arī apaviem, kuros vingrosiet, jābūt ērtiem un praktiskiem. Aerobikas apaviem jābūt ļoti labiem, ar speciālu amortizējošu gaisa spilvenu un zoli, kas neslīd. Pat tad, ja vingrojat tikai divas reizes nedēļā, ir vērts iegādāties atbilstošus apavus. Tie kalpos vairākus gadus un sargās Jūsu locītavas un mugurkaulu no traumām.
Jogai, pilatēm un kalanētikai ērts apģērbs, kas netraucē brīvi kustēties, vingro basām kājām vai zeķēs.
Sporta veikalos var atrast labas kvalitātes tērpus un apavus par pieņemamām cenām.
Pirms treniņa nelietojiet spēcīgus parfīmus, neapgrūtiniet sejas ādu ar lieku kosmētikas kārtu un noņemiet visas lielās rotaslietas. Garos matus savāciet ar gumiju vai sprādzi.
Izslēdziet mobilo telefonu vai lietojiet vibrozvanu. Izņēmuma gadījumos, atbildiet uz telefona zvaniem ārpus vingrošanas zāles.
Nekavējiet nodarbību sākumu, tas ir ļoti svarīgi, jo pirmajās minūtēs muskuļi tiek atbrīvoti no sasprindzinājuma. Iesildīšanās veicina šūnu vielmaiņas paātrināšanos par 13% un sagatavo ķermeni, tālākai fiziskai slodzei.
Uz aerobikas nodarbībām paņemiet līdzi dzeramā ūdens pudeli (negāzētu). Ūdens veldzēs slāpes un mazinās diskomforta sajūtu. Treniņa laikā vajadzētu dzert pa 100- 150 ml šķidruma katras 15-20 min.
Ja esat noguruši aerobikas nodarbības laikā, nekādā gadījumā nedrīkst apstāties. Kustības jāturpina soļojot uz vietas, nekādā gadījumā neaizturot elpu. Elpojot mierīgi ir jāatsakās no roku kustībām, turot tās uz gurniem vai aiz muguras. Pēc atpūtas var turpināt vingrot.
Nav pieļaujams vingrot sporta apavos, ar kuriem staigājāt pa ielu. Domājiet par savu un citu vingrotāju labsajūtu. Treniņtērpam un apaviem vienmēr jābūt tīriem.
Neapmeklējiet nodarbības, ja ir iesnas, sāpošs kakls un neliela temperatūra, ko izraisījis vīruss. Pēc zobārsta vai kāda cita speciālista apmeklēšanas, kur tika izmantota lokāla atsāpināšana.
Fiziskās aktivitātes nav savienojamas ar smēķēšanu un alkahola lietošanu.
Nedrīkst vingrot, ja ir bijusi trauma un vēl jūtamas sāpes.
Nedrīkst vingrot, ja tikko ieturēta maltīte. Ideāli, ja esam paēduši 2 stundas pirms vingrošanas. Ja vingrojam vakarā un esam ēduši tikai brokastis, sākot intensīvu slodzi, var sanākt nepatikšanas, var iestāties vājums, slikta dūša, sāksies galvas reiboņi un krampji muskuļos. Tāpēc, ja neesat ēduši vairāk, kā 4 stundas pirms nodarbībām, tad 30 minūtes pirms nodarbībām, var apēst kaut ko vieglu- žāvētus augļus, riekstus vai citrusaugli.


Vienmēr domājiet par savu un citu vingrotāju drošību, sekojiet, lai laukumā, kur vingrojat, nebūtu lieku priekšmetu. Nemetiet vingrošanas inventāru (hanteles, vingrošanas nūjas), neradiet nevajadzīgo troksni. Pēc vingrošanas nolieciet izmantoto inventāru tam paredzētā vietā.